Anniversario - Reisverslag uit Capim Grosso, Brazilië van Céline H. - WaarBenJij.nu Anniversario - Reisverslag uit Capim Grosso, Brazilië van Céline H. - WaarBenJij.nu

Anniversario

Door: Céline

Blijf op de hoogte en volg Céline

11 Januari 2011 | Brazilië, Capim Grosso

Vandaag heb ik besloten een kleine update te geven betreffende mijn sociale leven hier.
Niet dat hier erg veel sprake is van een sociaal leven zoals ik dat in Nederland heb want niemand hier komt in de buurt van jullie natuurlijk ;)

Maar goed, ik heb in ieder geval weer lekker mogen dansen gister. Ik heb de smaak namelijk zwaar te pakken sinds oud en nieuw!
Ze hebben in C.G niet echt een plek om te dansen wat betreft uitgaansgelegenheden. Dus moet ik het hebben van de grotere evenementen of huisfeesten.

Na oud en nieuw is er niet veel meer gebeurt ( dit is dan ook al 11 dagen geleden ;) ) en dus ben ik maar eens rond gaan vragen naar de party scene hier.
Ik heb al mijn contacten ingezet om me op de hoogte te houden van dansbare happenings.

Tot nu toe zonder groot succes máár gister werd ik uitgenodigd door mijn capoeira leraar Gio om mee te gaan naar de verjaardag van één van zijn leerlingen. Uiteraard ging ik met frisse tegenzin mee want 1. ik wist eigenlijk niet wie er jarig was en 2. ik ben nog steeds een beetje verlegen om Portugees te spreken.

Ook voelde ik me een party crusher maar het mooie hiervan is dat Aija me vertelde dat dit de gangbare wijze is om feestjes af te gaan hier. Wanneer je langs een huis komt waar een feest aan de gang is moet je net doen of je binnen iemand kent en dat is dé manier om feestjes binnen te komen. Tenzij je natuurlijk gewoon wordt uitgenodigd!
Gelukkig kan iedereen die me kent beamen dat mijn middle name ´ parasiet´ is ;) en dus besloot ik toch maar mee te gaan.

Hier heb ik geen spijt van gehad. Hoewel ik niet direct veel conversatie stof heb geniet ik er net zo hard van om gesprekken af te luisteren. Voor zover ik het begrijp dan. Daarnaast kijk ik graag naar alle ontwikkelingen in de huiskamer ( denk dansende oma´s) en eet ik braaf al het vlees en de taart die mij wordt aangeboden. Om maar niet in te gaan op je glas dat constant vol blijft.Hoe vaak je ook denkt een slok te hebben genomen, zodra je je omdraait is het glas op miraculeuze wijze compleet gevuld.

Na enige tijd verplaatsten we onze setting van de ´tuin´aka bbq plaats naar de voorkant van het huis. Hier heb ik lekker zitten chillen met mn capoeira matties ( denk jochies van 18 en de leraar) en daarna hebben we NATUURLIJK gedanst!
Dus ik heb weer flink wat forro lessen achter de rug.En ook dit keer ontving ik niks dan complimenten op mijn vaardigheden.

Dus de volgende stap wordt: informatie halen bij de dansschool in de stad en mij verder ontwikkelen. En zo wordt ik langzaamaan toch echt die Braziliaanse Nederlander ;)

Voor hen die vragen hadden over mijn adres: zie mijn eigen berichtje bij het vorige verhaal ( dansen onder lestijd).

Cuz Cuz


  • 11 Januari 2011 - 16:28

    La Mamma:

    Hoe zat het ook al weer, ging je daar nu naar toe om te "vrijwilligerswerken"?

  • 11 Januari 2011 - 16:47

    Quirien:

    Ha lieve Cé,
    kan ik al met je skypen??
    Dat dansen van jou zat altijd al goed :)
    Jij komt straks terug in Nederland en je spreekt goed Portugees... want je wordt wel echt in het diepe gegooid!
    Hier alles goed a.s. maandag (17de) krijgen we de sleutel dus ben al druk bezig met inpakken! Alles gaar z'n gangetje hier!
    xxx Quir

  • 11 Januari 2011 - 18:17

    Mia:

    Hoorde van Son dat je jam maakt? Mango? Hoe doe je dat? Met veel suiker,of speciale geleipoeder? Maak eens foto van de volle mango boom . Doei, zo te lezen geniet je!!!! Volg je!

  • 11 Januari 2011 - 21:06

    Janine:

    Ik mis mijn dans partner in crime! Ik hou Janneke en Naomi niet bij met dat gehak en gebeuk van ze! desalniettemin, we missen je behoorlijk.

    Wat betreft hier in Nederland, geniet lekker van je tijd daar, haal er alles uit! Mocht je kans zien om voor goed te blijven in dat paradijs, take it with both hands!


  • 11 Januari 2011 - 22:37

    La Mamma:

    niet naar Janine luisteren hoor!!!

  • 12 Januari 2011 - 07:21

    Corstian:

    He celine, klinkt idd als doodvermoeiend vrijwilligerswerk ;-p Trouwens, nog de beste wensen voor 2011! Behalve je avonturen ben ik behoorlijk jaloers op de temperatuur bij jou, 35 graden, wat relaxed! Geniet ervan en veel succes met je dansen (en de rest rest natuurlijk)! Groetjes corstian

  • 12 Januari 2011 - 09:57

    Naomi:

    Ha! Zo ken ik je weer, als rasechte parasiet ;) Goed zo!
    Handig ook wel, zo'n magisch/automatisch bijvulsysteem voor je glas, zouden we hier ook moeten hebben.
    Doet me weer denken aan het 'verslaafden opvang systeem' van de Parade ;)
    Enjoy daar nog, lieve Cé en thanks voor je adres en telefoonnummer!
    Kus

  • 12 Januari 2011 - 10:28

    Daisy D:

    Hey meid,

    ik kan je strax niet meer meenemen naar feesies, dan dans je me er helemaal uit, haha én ik kan er ook niet stiekem over klagen , want dan versta je alles wat ik zeg :p
    Dance your *** off baby, enjoy!!!

    Dikke kus

  • 12 Januari 2011 - 14:50

    Jolanda:

    Heel veel 'vrijwillig' en weinig 'werk'. Geniet er maar van!

  • 12 Januari 2011 - 15:19

    Naomi:

    Bedankt voor je lieve kaartje Cé!!!

  • 13 Januari 2011 - 19:24

    Wim (die Van Truus):

    Hoi Céline,

    Leuk dat je je steeds beter op je gemak gaat voelen, ondanks de inzinkinkjes die je af en toe ook wel zult hebben. Wat dat praten betreft, gewoon doen en als je het niet meer weet, gewoon Nederlands lullen, je kunt beter iets in een voor hun vreemde taal zeggen, dan zwijgen. Durf "fouten" te maken!
    Gister met je moeder, op de verjaardag van Wim K. lekker geroddeld over jou natuurlijk. Oh, ik moet stoppen geloof ik, het schuifbalkje staat beneden. Houd je haaks! Regenachtige groeten van Wim.

  • 13 Januari 2011 - 20:23

    Amber:

    Oke wow, jij zit daar goed célino! je moet me alleen even bijspijkeren over de foto (shop) met een mannelijk figuur??????? Dat meertje/ water...daar wil ik ook zijn!!! wow!!! geweldig! geniet gekke kiwi!! xxxx

  • 14 Januari 2011 - 09:44

    Lauriee:

    heyhey Celini!

    ik zag je reactie op mijn bericht en voelde me even helemaal in de eolken! het is niet moeilijk om me momenteel vrolijk te krijgen want ik zit nu midden in een les NLT en het is zooo saaiiiiiiii!
    je moeder zit ons trouwens ENORM uit te dagen!! we kregen een kaart uit het verre Azie en ze zegt: 'begin maar met boeken want het is hier echt geweldig!"
    wij waren best naar maleisie gegaan als ma Tantaa niet besloot te vliegen! waar moeten we de hond dan laten, in het zwembad om af te koelen zekers... zal de hotelmanager niet leuk vinden...
    ik had eigenlijk verwacht dat jij al super goed kon dansen, das genetisch bepaald:D!!
    maar ik moet nu ff op de schoolsite een of andere test invullen over seksualisering..??? het wordt steeds gekker!

    xxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Céline

Actief sinds 23 Nov. 2010
Verslag gelezen: 612
Totaal aantal bezoekers 60989

Voorgaande reizen:

26 September 2014 - 08 Maart 2015

Mediterraanse Maandagen

19 Februari 2014 - 28 April 2014

In to Africa

14 April 2013 - 01 Oktober 2013

Merhaba!

09 December 2010 - 10 Juli 2011

An Brazillian adventure

Landen bezocht: