Parabéns - Reisverslag uit Capim Grosso, Brazilië van Céline H. - WaarBenJij.nu Parabéns - Reisverslag uit Capim Grosso, Brazilië van Céline H. - WaarBenJij.nu

Parabéns

Door: Céline

Blijf op de hoogte en volg Céline

03 Februari 2011 | Brazilië, Capim Grosso

Jawel, weer een jaartje bij te schrijven. Ik ben bijna geen twintiger meer terwijl ik me nog een tiener voel.
Iedereen bedankt voor de steun in deze zware tijden ;)

Mijn verjaardag heb ik voornamelijk doorgebracht in 6 verschillende ziekenhuizen/gezondheidscentra. Op deze prachtige dag kwam ik er nl na 2 minuten bij de specialist achter dat ik twee kleine scheurtjes in mijn pinkbot heb en dat ik in het gips moet. Vervolgens gingen we op zoek naar iemand die dan mij hand kon verbinden en zijn we op verschillende plekken geweest om dit te realiseren. Uiteindelijk was er een zuster op de ´eerste hulp´, waar ik al eerder met Charles was geweest, die het wel wilde proberen. Maar ze ze wel dat ik eerst nog een keer bij de specialist langs oest om te checken of t ok was voordat het echt in het gips kan. Deze specialist is alleen op dinsdag aanwezig voor een uurtje of 2 dus.....to be continued.

Verder was het een prachtig zonnige dag voor de 1e van februari. Ik heb een chocolade taart besteld met cocosvulling die we ´s avonds hebben opgegeten.En ik heb nog een redelijk slechte Braziliaanse film gekeken: ´My name is not John´ met Lucas in onze eigen filmzaal.Maar hierna was ik dan ook wel echt klaar ermee.

Eigenlijk waren we nl. zondag al begonnen met het vieren van dit grote evenement. Kelly was hierheen gekomen om feijoade te maken en een grote groep mensen kwam hier lunchen. Toen hebben ze voor me gezongen en na de lunch heb ik de hangmat geclaimed en verschillende serenades ontvangen. Kortom een perfecte luie zondag.

Maandagavond heb ik mijn eerste klas gehad, samen met Paula. Dit waren level 2 studenten dus die hadden al enige kennis van het Engels. We hebben wat basis dingen herhaald met ze en een aantal spelletjes gedaan. Na de klassen , die tot 21.00 uur duren, zijn we met de ´huis´groep naar Kel´s bar gegaan. Dit zit om de hoek bij het huis. Een prachtige sfeervol verlicht café met plastic stoelen/tafels, tl buizen en een eigenaar met een gigantische buik+buttcrack genaamd KEL.
Hier hebben we uiteraard geproost om 12.00 uur en verschillende drankjes gedaan. En ook kreeg ik hier mijn eerste verjaardagscake. Want Kel verkoopt nl pastel en cake. Zijn cakes zien eruit als een groot mogelijkheid tot acute hartproblemen maar smaken prima.

Aanstaande vrijdag hebben we een ´cultureel´feest in AEC-TEA voor de leerlingen en geinteresseerden. Hierbij zullen we wat muziek te gehore brengen en verschillende stands maken met de verschillende landen die de internationale vrijwilligers vertegenwoordigen.
Wat betekent dat er 3 man sterk op de VS staan, 4 vrouwen sterk op Finland en één sterk man op Australië. Dus hebben Ryan en ik maar besloten een combinatie te maken van Australië en Nederland.
Om weer even de discussie te starten over de Nederlandse cultuur: wat moet ik in godsnaam doen?
Mijn plan was om rode verlichting aan te schaffen en achter het raam te gaan staan met een joint in mijn hand maar ik twijfel ontzettend of dit nou écht de ultieme afspiegeling is. Natuurlijk kan ik lappen tekst schrijven met informatie maar ik wil zo graag de mensen op een leuke manier kennis laten maken met mijn prachtige land. Ik zal mijn prachtige Nederlandse smartlappen collectie aansluiten op Ryan´s computer en wellicht een soort van ontbijtkoek vinden om te kunnen koekhappen maar daar stopt even mijn inspiratie.

Dus hierbij doe ik de dringende oproep mij voor morgen avond (= 21.00 uur nederlandse tijd) te voorzien van leuke ideeen om de stand tot een onvergetelijke culturele Holland trip te maken!
Ik voel me namelijk nogal verplicht om de mensen er iig van te overtuigen dat het leuker is dan Amerika ;)

Bij voorbaat dank aan allen.

X

• 03 Februari 2011 - 15:34

Newallo:

je zal wel zeggen typisch een newallo reactie, maar wij hebben hier coffee shops en die amerikanen niet :-). en dan moet je muziek van jan smit of nick en simon draairen dan weet je in ieder geval dat er flink gelachen gaat worden. maar jij verzint wel wat....succes ermee!

wally

• 03 Februari 2011 - 15:39

Marieke:

sjoelen, spijkerpoepen, Andre Hazes, Ezeltje prik, zaklopen, Snoephappen, nog meer ideeen?

Veel plezier meisje!! dikke kus

• 03 Februari 2011 - 15:44

Wim:

nog gefeliciteerd, natuurlijk weer te laat. Pink: kan niet in het gips,wel een spalkje proberen.Wat dacht je van een klompendans op de muziek van Frans Bauer met een stuk kaas tussen je tanden, Veel plezier.

• 04 Februari 2011 - 12:31

Naomi:

Hahaha, ik zweer bij de rode verlichting, wat nou geen afspiegeling ;)
    En anders natuurlijk klompen aan, kaas erbij, jurk aan en dansen maar!

En ook echt, de beste verjaardag allertijden heb je weer gehad, ben benieuwd wat Janine en mij te wachten staat ;)

Have fun chick!
    Kus

• 04 Februari 2011 - 15:32

Els Van Doorn :

Wat dacht je van bloemen of de vlag, en boerenkool of zuurkool of hutspot, maar misschien ben ik nu wel te laat. veel plezier
    je tante!!

• 08 Februari 2011 - 07:46

Laurie:

olaola!!
    okidoki zoo dat was een beetje lang geleden dat ik gereageerd had maarjah! soms hebben mensen het druk!
    je verhalen zijn echt tres bien! maar ik hoop niet dat bot breken in de familie zit want dan zijn leanne en ik de volgende...odear!
    al denk ik niet dat hartproblemen in de familie zitten dus je kan die taart gerust opeten! wat je waarschijnlijk al gedaan hebt :D:D
    veel plezier op je regenachtige strand!
    1 troost, het weer is hier net zo erg!
    xxxxxxxx

• 08 Februari 2011 - 07:47

Laurie:

oja
    P.S. gefeliciteerd!!!

• 09 Februari 2011 - 22:49

Margriet:

ha Celine, hoop dat je het nog een beetje kan redden daar. En dat gips, hoe is het daar nu mee? lieve groeten