Muito ruim - Reisverslag uit Capim Grosso, Brazilië van Céline H. - WaarBenJij.nu Muito ruim - Reisverslag uit Capim Grosso, Brazilië van Céline H. - WaarBenJij.nu

Muito ruim

Door: Céline

Blijf op de hoogte en volg Céline

10 Februari 2011 | Brazilië, Capim Grosso

Zucht..alsof Margriet het kon voelen na mijn laatste update: ik zit in het gips!
Ik ben gister vanaf 4 uur s´ochtends tot 20.30 bezig geweest een spalkje te krijgen voor mijn arme pink maar in plaats daarvan kreeg ik een groter kado.

Het begon met een slipperige rots bij een waterval resltaat: zielige pink en eindigde 2 weken later in ´t gips.Nu heb ik eindelijk een reden om de afwas niet meer te doen, veel zelfmedelijden te hebben én mensen loze teksten te laten kalken op m´n arm. Toch moet ik zeggen dat ik dit een tikkie overdreven vind. Máár het was wel gratis en je blijft een Nederlander he ;)

Goed, het proces: dinsdag ga je naar de specialist om te vragen of je vinger goed verbonden is. Hij zegt dat je het in het gips moet maar jij geeft aan dat niemand, in de 6 plekken die je bezocht had, in staat was dit te doen. Vervolgens verwijst ie je door naar een regionaal ziekenhuis en krijg je te horen dat ze je om 5 uur ´s ochtends komen ophalen....

Gelukkig is er iemand zoals Dany gek genoeg om je als tolk te vergezellen. Wat hij overigens na deze ervaring nooit meer zal doen!

Dus wordt je opgehaald om 3 uur te rijden naar een dorp ( Ruis Barbosa) met regionaal ziekenhuis waar je eerst wacht op de dokter, die ( na 3 uur wachten)dezelfde blijkt te zijn die je gister had gesproken. Deze geeft binnen 2 seconden aan dat je een nieuwe x-ray moet maken. Als je uiteindelijk aankomt op de plek waar je die kan maken sluiten ze voor lunch... 3 extra uren uitzitten.
Vervolgens weer terug om te wachten op de foto, hierna terug naar dezelfde dokter. Die intussen bezig is met een operatie dus pas na een uur of 1,5 weer verschijnt. Weer even chillen tot ie tijd heeft om alsnog te horen dat je vinger, volgens hem , in het gips moet.
De volgende rij waar je dus aan mag sluiten is de rij van degene ( één persoon op 50 mensen) die het gips aanbrengt.
En dan kom je erachter dat ie ook nog eens je halve arm doet.

Waarom?Omdat het kan en gratis is.
De volgende keer zeg ik: privé kliniek. Ik geloof er geen -piep- van dat ik met 2 scheurtjes in m´n pinkie er echt zo bij moet lopen. Ik heb foto´s gezien van mensen bij wie het bot gewoon doormidden lag die hetzelfde soort verband nu dragen!

Maar goed, hebben we ook weer meegemaakt hoe dergelijke zaken hier werken. Ook interessant om mee te maken. Het plaatsje waar we waren had ook een berg dus daar hebben we maar even naar zitten staren. Verder veel suco´s en snacks want dat doe je toch als je je verveelt.

En naast het feit dat ik iedereen hard heb kunnen laten lachen, toen ik na zo´n dag tóch terugkwam in het gips, heb ik nu ook ee prachtige herinnering aan deze ( naar mijn idee) nutteloze trip.

Thank god 4 people like Dany!

X

• 11 Februari 2011 - 07:46

Rosalie:

...en nu is de vraag hoelang moet je in het gips en wie gaat het dr afhalen en wanneer, hahahaha?

Het is volgens mij normaal om je gips langer door te lopen dan je breuk omdat je dan echt rust hebt. Dus pink /hand/scheurtje pols tot elleboog, pols onderarm gebroken tot over de elleboog. In Frankrijk doen ze dat ook in ieder geval...ik spreek uit ervaring!

Succes dr mee!
    Kus Roos

• 11 Februari 2011 - 09:00

Lauriee:

heyhey!
    echt weer iets voor celine! leuk verhaaltje maar ik zit dan zelf liever op school dan de hele dag te wachten tot er een kilo gips om mijn arm is gebonden! ik vind trouwens wel dat het je echt goed staat!
    niet te vergeten dat je een prachtige uitzicht hebt (zie fotos) ik voelde me gelijk heel peaceull terwijl ik hier in mijn NLT les zit met men favo lerares kuchkuch!
    zeg tegen Dany dat hij een ster is!
    xxxxxxx

• 11 Februari 2011 - 09:23

Naomi:

Ooooh jee pechvogel!
    Ook echt: Celiny, you are a little bit of awesome/gay, die mensen daar hebben klaarblijkelijk een goed gevoel voor humor ;)

Ik bedoel maar, je hebt productieve dagen en je hebt productieve dagen toch? Succes in ieder geval met je pink! Je kan nu natuurlijk wel een spectaculair verhaal ophangen om sympathy op te wekken ;)

Kus

• 11 Februari 2011 - 10:00

Marieke:

ach gossie moppie toch ;)
    het heeft idd ook zijn voordelen toch!!
    Succes de aankomende dagen met je gipsje dikke kus

• 11 Februari 2011 - 17:10

La Mamma:

je bent een na-aper.....!!! Good luck.
    Bij mij gaat het er hopelijk maandag af, kus

• 17 Februari 2011 - 11:45

Sheila:

ahh celientjeeee
    in het gipssssss.

• 18 Februari 2011 - 10:13

Daisy D:

hahaha, the brazillian way...

• 06 Maart 2011 - 13:45

Meisjes Van De Nacht:

In Nederland gaat het er ook nog wel eens zo aan toe. Specialisten die tijdschema's niet halen en ontevreden zijn over X-rays. Informatief om te lezen!