Mais abacate por favor! - Reisverslag uit Capim Grosso, Brazilië van Céline H. - WaarBenJij.nu Mais abacate por favor! - Reisverslag uit Capim Grosso, Brazilië van Céline H. - WaarBenJij.nu

Mais abacate por favor!

Door: Céline

Blijf op de hoogte en volg Céline

18 Februari 2011 | Brazilië, Capim Grosso

De tragische dag is aangebroken.
Ryan zal ons na vandaag verlaten om richting Lençois te reizen en te genieten van het prachtige natuurgebied dat Bahia rijk is genaamd ´Chapada Diamantina´.

De meiden en ik vinden het erg jammer dat hij verdergaat want we hadden het erg naar ons zin met z´n allen.
Ik heb afgesproken Carnaval te gaan vieren in Salvador met hem en z´n vrienden die ook door Brazilië reizen. Dus het is geen definitief afscheid.

Als aandenken heeft ie Gigi voorzien van een vriend voor het leven. Gigi en haar nieuwe vriend Ryan lijken het goed te kunnen vinden met elkaar. Maar ja, wie kan dan ook een echte australische koala weerstaan?!

Hoogtepunten de afgelopen tijd.
Naast het prachtige ziekenhuis bezoek heeft Charles iets geflikt om ons echt ziek te krijgen. Deze grapjas vond namelijk dat we maar eens wat meer van de Braziliaanse cultuur moesten ´proeven´. En dus heeft hij, toen hij de ´Almoço´(lunch) bezorgde het gerecht Buchada gemaakt. Dit is schapenmaag gevuld met alle overige ingewanden van dit dier. Het ruikt als een open riool en de kleur van het vlees is grijzig. Op zich sta ik erg open voor het proberen van lokale lekkernijen maar deze liet ik even aan me voorbij gaan. Uiteraard heb ik hier en daar een ieniemienie stukje geprobeerd maar een volledige Buchada is te veel van het ´goede´.
Kaisa heeft er daarintegen 1,5 op en is daarmee gekroond tot ´authentieke Bahiaanse´.

Verder zijn we vorig weekend naar een cowboy party geweest. Dit vond plaats op een terrein net buiten het dorp en dit terrein stond vol met kraampjes eten en drinken. Verder was er één groot podium en een kleinere dans ´tent´.
Ook was er een racebaan waar het echte cowboy spektakel plaatsvond: 2 ruiters moesten het tegen elkaar opnemen door naast een koe, die losgelaten werd, te rennen ( op een paard uiteraard) en de koe aan zijn staart naar de grond te krijgen. Dit moest binnen een bepaald gebied gebeuren. Als het niet lukte dan moesten de cowboys in kwestie een bedrag betalen. Lukte het wel dan kregen ze een forse prijs.
Het was een leuk feestje. Met een fout optreden van een foutere forro band mét cowboyhoeden en keyboard sounds. In de danstent hebben we nog even ´Pappa Americano´ mogen aanhoren dus dat bracht weer een heerlijk melancholisch gevoel met zich mee ;)

Een ander hoogtepunt is dat het mango seizoen over is en ik niet meer vol angst onder de boom door hoef te lopen terwijl ik naar de grond kijk om alle gevallen mango´s te ontwijken. Neen, die tijd is voorbij. Het is nu tijd voor....Advocado´s!!!
Dit betekent: brood met advocado in de morgen, guacamole bij de lunch, advocado vitaminas tussendoor en zoete advocado als toetje.
De Brazilianen moeten niks hebben van guacamole en advocado´s met peper en zout. Zij zijn gewend deze vruchten alleen zoet te eten: met citroensap en suiker, als vitamina of in een desert.
Voor Ryan´s laatste lunch heeft Charles de zoete variant klaargemaakt en ik moet zeggen dat het ook een prima manier is. Dus: hal de pit uit de advocado, limoensap erin gieten en een paar flinke lepels suiker...get wild!

Het enige nadeel van de advocado´s is dat deze nog net iets harder zijn en flink wat lawaai maken als ze van de boom op het dak terecht komen. Voornamelijk als je ligt te slapen.
Maar goed, je moet er wat voor over hebben want hoe vaak krijg je deze babies gratis in je schoot geworpen!

Ja, het is zwaar....maar gelukkig komt Carnaval eraan!

X



  • 18 Februari 2011 - 23:12

    Quirien :

    Ha ce, Je hand ( arm) ziet er heftig uit, of valt het mee? Ben je er snel vanaf? Bijna carnaval. Cool man! ;-) x quir

  • 19 Februari 2011 - 09:39

    Naomi:

    Ik vind het wel weer teleurstellend om te lezen dat je dan geen schapenmaag durft te eten...Ik dacht dat het enige doel van je trip juist: "zoveel mogelijk eten" was? ;)
    Je ziet er goed uit met een cowboyhoed en verwacht eerlijk gezegd ook wel van jou dat je met je gipsarm zo'n koe in één beweging naar beneden maait!!
    (mocht dit niet lukken, werp er dan gewoon zo'n lekkere, harde avocado tegenaan ;))
    Dikke kus

  • 19 Februari 2011 - 14:16

    Marieke:

    Ga vanavond eens aan de Abacate doce :) have fun kus kus

  • 21 Februari 2011 - 14:30

    Laurie:

    hey there!
    hoeistie ermee? ik ging bijna over men nek toen ik over de schapenmaag las maar ik verdring de gedachte alweer! ik heb helaas veel kotsneigingen vandaag want ik heb mijn teennagel vermozeld door te voetballen zonder schoenen, thank you thank you! ik weet wel dat ik slim ben!
    ik hoop ddat je ryan niet te erg gaat missen! hij klonk als een gezellige vent! ik moet zelf trouwens eerlijk zeggen dat ik mangos lekkerder vind dan avocados maar misschien heb ik ze nog nooit op de braziliaanse maier geprobeerd!
    xxxx

  • 21 Februari 2011 - 17:16

    Simone:

    Hoera voor Gigi's maatje, al vind ik hem wel een beetje opdringerig. Maar niet iedereen is zo subtiel als wij.

    Nice story dear!
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Céline

Actief sinds 23 Nov. 2010
Verslag gelezen: 517
Totaal aantal bezoekers 60986

Voorgaande reizen:

26 September 2014 - 08 Maart 2015

Mediterraanse Maandagen

19 Februari 2014 - 28 April 2014

In to Africa

14 April 2013 - 01 Oktober 2013

Merhaba!

09 December 2010 - 10 Juli 2011

An Brazillian adventure

Landen bezocht: