Opa! - Reisverslag uit São Luís, Brazilië van Céline H. - WaarBenJij.nu Opa! - Reisverslag uit São Luís, Brazilië van Céline H. - WaarBenJij.nu

Opa!

Door: Céline

Blijf op de hoogte en volg Céline

12 April 2011 | Brazilië, São Luís

Hey mensen, ik ben niet verdwenen!
Allereerst weer even de persoonlijke noot; Anna en Jos van harte met jullie huwelijk. Ik hoop dat de zon vandaag volop schijnt.

Mam, Els en Wim veel plezier in agadir en geniet van de ZON

Hier regent het namelijk veel te veel.De update van de afgelopen weken houden jullie even tegoed. Zal nog van alles vertellen over mijn prachtige tijd in Capim Grosso als ik ergens meer tijd heb.

Ik ben sinds 2 weken op pad. Ik heb Recife al gezien en ben nu bijna klaar in Sao Luis, waar ik ook Lençois Maranhese heb bezocht. Een prachtig duinlandschap in de staat
Maranhao. Het lijkt een woestijn maar bevat verschillende lagunes die ontstaan door de REGEN. Ja, dus ergens is het heel fijn dat het zoveel REGENT. Had ik het al gehad over het mooie weer in Brazilie?Natuurlijk niet want het REGENT hier alleen maar. Ik ben niet gefrustreerd, ik ben teleurgesteld hahahha Vooral omdat ik nu weet dat ik nooit terug zal komen als een echte Braziliaanse bij gebrek aan een zonnetint. Afijn, afgezien van het tropische, amazone klimaat is het fijn vertoeven hier. Ook daarom heb ik besloten nog een extra maand te blijven zodat ik het befaamde Sao Joao feest kan meebeleven in Bahia.

Allemaal leuk en aardig Lien maar wat doe je nu eigenlijk?Ik heb me aangesloten bij de couchsurfing site en surf dus van couch naar couch. Oftewel, als eenzame reiziger kom ik graag bij de mensen thuis. In Recife heb ik bij een familie gezeten waar ik het erg naar mijn zin had. Ook zij vonden me erg aardig want ze wilde dat ik bleef. Helaas had ik mijn volgende afspraak al gemaakt dus moest ik toch door. Wat trouwens erg leuk was is dat ik van Engelse lerares in Recife de Nederlandse lerares mocht uithangen. Filipe, mijn host, wil namelijk heel graag Nederlands leren en ook zijn oom is erg geinteresseerd in onze taal. Dus ik heb mijn boeken bij hen achtergelaten en zal nog wat digitale lesjes doorvoeren.

Tijdens mijn trip naar Recife heb ik ook Olinda gezien. De plek waar ik het volgende Carnaval wil meemaken. Een erg mooi koloniaal dorpje dat inmiddels een deel van Recife zelf uitmaakt. Hoewel het erg toeristisch is blijft het mooi om even doorheen te wandelen.

Goed vanaf morgen ga ik weer even in de bus chillen want ik ga richting Belem. Ik ben ontzettend benieuwd naar deze stad omdat het een mix is van geschiedenis, regenwoud en metropool. Het is trouwens bizar hoeveel tijd ik in de bus besteed. De vliegreis terug is een eitje want ben nu al gewend 24 uur te zitten. Mede om die reden zal ik vanaf Belem vliegen naar Sao Paulo. Waar wederom iemand op me wacht die Nederlands wil leren omdat hij in augustus onze kant op komt.

Verder wil ik jullie alles vertellen over het emotionele afscheid van de Finnen, de laatste pagode moves van de capoeiristas, de serenade die ik niet van Lucas heb gekregen en de prachtige presentaties die zowel de kinderen van casa de menor als onze studenten level 2 aan ons gaven. Maar dat doe ik nu lekker niet. Amanha gentes, amanha

BJ

  • 12 April 2011 - 16:33

    Marise:

    heee, ja lang geleden dat we wat hoorden. ik wist al van je mam dat je nu 'echt op vakantie' was gegaan...jammer van die regen, maar ja, wat verwacht je, in dat amazonegebied? schrale troost; na twee weken van zonneschijn en tuintje zitten, is het nu slechts 10 graden, maar de chilling factor is -10....:( winterjas weer aan! hier, als vanouds, druk, druk, druk... moet nu eigenlijk een van de 5(!!) stageopdrachten van deze week maken.... zooo geeeeen zin!!! nou, veel plezier op de rest van je reis!
    xxxMarise.

  • 12 April 2011 - 20:05

    Naomi:

    Jeeej Céline, wat fijn om nogmaals te horen dat je nog leeft! Wel mijn vriendje worden he op Couchsurfing, ik heb d'r ook 'n profiel ;)
    Enjoy je rondreis en hoop snel weer te horen :D

    Dikke kus!

  • 13 April 2011 - 11:05

    La Mamma:

    Hoi Pientje,
    fijn weer even wat te horen. Ik zit nu in Agadir en wil even reageren, maar maak de raarste woorden want deze pc heeft een frans toetsenbord en daar staan een aantal letters op een andere plaats. Geniet ze en we houden contact. kus xx

  • 13 April 2011 - 19:48

    Janneke:

    She's alive! Elke keer weer super om je leuke verhalen te lezen (er wacht jou echt een toekomst als columniste!) Volgens mij hebben wij jou zonnetje gepikt want hier wordt het als steeds aangenamer. Wat cool ook dat je aan het couchsurfen bent, ik ben ook ooit lid geworden. Een super idee om zo overal ter wereld bij mensen te kunnen crashen :) Nou Lientje, geniet nog van je tijd daar. We missen je hier wel hoor. Hele fijne tijd gewenst, doe voorzichtig (jaja, mama Janneke) Xxx Liefs

  • 14 April 2011 - 15:36

    Daisy D:

    Oi bonita, leuk om weer wat van je te horen, wat een hoop avonturen. En regen, tja dat ben je tenminste gewend :p. Ik hoop dat het zonnetje nog even voor je schijnt voordat je terugkomt. Geniet in ieder geval van alles. Ik mis je meid!
    Dikke kus en knuf

  • 17 April 2011 - 10:17

    Janine:

    Lientje, waar was je al die tijd? .... Ik vind het gweldig om te lezen dat je nu meer kunt ondernemen en doen. Je avontuur wordt alleen nog maar spannender. Who knows what to expect? Ik heb je nog een berichtje gestuurd en proberen te bellen. Maar ik kwam niet door. Ik mis je en kan niet wachten tot je terug bent! X Nien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Céline

Actief sinds 23 Nov. 2010
Verslag gelezen: 542
Totaal aantal bezoekers 60992

Voorgaande reizen:

26 September 2014 - 08 Maart 2015

Mediterraanse Maandagen

19 Februari 2014 - 28 April 2014

In to Africa

14 April 2013 - 01 Oktober 2013

Merhaba!

09 December 2010 - 10 Juli 2011

An Brazillian adventure

Landen bezocht: