Happy-lijk gefeliciteerd..... - Reisverslag uit Ciudad del Este, Paraguay van Céline H. - WaarBenJij.nu Happy-lijk gefeliciteerd..... - Reisverslag uit Ciudad del Este, Paraguay van Céline H. - WaarBenJij.nu

Happy-lijk gefeliciteerd.....

Door: Céline

Blijf op de hoogte en volg Céline

02 Mei 2011 | Paraguay, Ciudad del Este

mijn liefste Leanne!
15 alweer?Voor je het weet....weet je nog niks;)
Ik hoop dat je verjaardagsfeestje top was en dat je verjaardag nog beter bevalt.

Op deze heugelijke en (inter)nationale feestdag genaamd:´Viva la Leanne´ ben ik in Paraguay geweest.
Dit heb ik een vol half uur volgehouden.

Jazeker, rampzalig!
Dit is denk ik wat ze bedoelen met het échte Zuid/Latijns Amerika.
Je komt de stad binnen via een brug. De eerste straat bestaat uit een tweebaans weg met aan weerszijde gebouwen die slechts bedoelt zijn voor één functie:koopwaar. De weg is druk en nog voor je de stad echt ingaat zijn er al 15 (motor)taxi chauffeurs die aan je arm hangen. Nee, ik loop liever.
Dus dan heb je alleen maar winkels aan beiden kanten met electrische apparatuur, lelijke kleding en parfums. Want dit is nl het goedkope shoppingparadijs voor alle Brazilianen en Argentijnen als het neerkomt op plasmaschermen, camera´s en mobieltjes. Heb ik allemaal niet echt nodig.

Gelukkig wordt er ook geen rekening gehouden met ruimtegebrek en plaatsen de meeste mensen hun gigantische overdekte marktkoopkramen gewoon pal voor de winkels wat tot gevolg heeft dat de producten je vrijwel in je smoel worden geduwd op het moment dat je de stoep wilt betreden.

IK HEB NIKS NODIG!Ik ben hier om te genieten van de rijke Paraguaanse cultuur die op dit moment voor mij bestaat uit opdringerige kooplieden met mobieltjes in hun handen.
En ja, Janine, ik ben nu een echte Braziliaanse want de eerste opmerking die ik in Paraguay kreeg was: ´Oh oh oh zo mooi kunnen alleen de Braziliaanse zijn´. Uiteraard werd dit mij niet in het Nederlands verteld maar goed. Nu ik het teruglees twijfel ik ook of dit niet gewoon een keiharde diss was ten opzichte van mij hahahaha. Hoe dan ook, blijkbaar ga ik door voor een Braziliaans in Paraguay. En al dat zonder mijn ienieminie string bikini!

Goed, na 10 minuten had ik toch echt het gevoel dat ik hier een lichte paniekaanval zou krijgen dus ben ik terug gelopen naar de eerste shoppingmall die ik tegenkwam. Deze zag er duur uit en was dus rustig. Hier heb ik nog even rondgebanjerd en uit volle borst ´Happy birthday Leanne´gezongen in de hoop dat je me zou horen en zou komen redden uit deze chaotische zooi.

Uiteindelijk terug de brug op.En voor hen die mijn angsten kennen, dit was een kleine beproeving->hoge brug over het water (vrij normaal), lage railing, veel wind. Waanangst:Céline kan wél echt vliegen en zal dus met de volgende windstoot mee worden getrokken.
Gelukkig ben ik er nog om het na te vertellen.

Gister ben ik naar de Braziliaanse kant van de watervallen geweest. Veel meer georganiseerd, als een pretpark. Je wordt met de bus vervoerd en hebt niet echt mogelijkheden om te wandelen. Het uitzicht is wel super maar om het echt mee te maken moet je naar de Argentijnse kant. Daar voel je de kracht meer. Mijn Israelische vriendinnen kwam ik in de bus tegen dus daarmee heb ik ook dit park afgestruind. Daarna ben ik naar het vogelpark gegaan en heb de kolibries bekeken. Toen ik daar rondwandelde kwam er 1 zowaar even gedag zeggen. Ik hoorde een vreemd gezoem rond mijn hoofd en stond oog in oog met een groene, vrij grote beija-flor. Die vervolgens even in de lucht bleef hangen om weer verder te sjezen. In het vogelspark kwam ik in gesprek met Geeth, een Botswaanse/Botswanese die in London woont. Ze kwam Argentinie niet in vanwege d´r paspoort en besloot toen maar de Braziliaanse kant te doen.

Die avond heb ik met haar en haar vriendin (die die middag wel de grens over was gegaan)lekker Arabisch gegeten. Foz heeft nl het grootste aantal Arabische bewoners van heel Brazilië.Eigenlijk had ik naar hen moeten luisten want er werd mij al verteld dat Ciudad del Este een puinzooi was maar gelukkig ben ik erg eigenwijs.

Op naar Campo Grande!

  • 02 Mei 2011 - 21:34

    La Mamma:

    wat een "avonturen" en belevenissen. Geniet ervan met volle teugen!!
    love you xxx

  • 03 Mei 2011 - 06:58

    Marise:

    Hey....we dachten al, dat we iets hoorden......but that was you, singing in the mall....... waanzinnig leuk, alles wat je beleeft!!! Wat een tegenstellingen he, aan de ene of de andere kant van een 'grens'.
    Prachtige foto's heb je gemaakt! Ben helemaal jaloers. We komen er nu gelijk aan!!
    Mxxxxx

  • 03 Mei 2011 - 13:30

    Leanne:

    jaja 15 inderdaad :D
    je zou toch maar een keer iets 'weten'
    haha
    we dachten al wat een zangtalent
    ik heb je opgegeven voorde eerst volgende X-factor, so be prepared !!!
    maar leuk allemaal en leuke vogeltjess
    gelukkig ben je niet weggeblazen dan kunnen we weer lekker genieten van je opmerkingen als je terug bent :D
    geniet er nog van he!
    xxxx
    PS volgend jaar mag je weer zon braziliaanse schokolade taart maken maar dan voor mij :D

  • 03 Mei 2011 - 21:02

    Janine:

    Busje komt zo!

  • 09 Mei 2011 - 18:10

    Naomi:

    Hahahahaha niks beters dan om de dag te beginnen met een paar paranoïde waanbeelden!
    Ik vind het wel sterk van je, dat je het hebt aangedurfd!
    Ben benieuwd naar je volgende avonturen, keep us on de hoogte!
    Xxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Céline

Actief sinds 23 Nov. 2010
Verslag gelezen: 506
Totaal aantal bezoekers 60993

Voorgaande reizen:

26 September 2014 - 08 Maart 2015

Mediterraanse Maandagen

19 Februari 2014 - 28 April 2014

In to Africa

14 April 2013 - 01 Oktober 2013

Merhaba!

09 December 2010 - 10 Juli 2011

An Brazillian adventure

Landen bezocht: