Isso parte meu coração para deixar - Reisverslag uit Capim Grosso, Brazilië van Céline H. - WaarBenJij.nu Isso parte meu coração para deixar - Reisverslag uit Capim Grosso, Brazilië van Céline H. - WaarBenJij.nu

Isso parte meu coração para deixar

Door: Céline

Blijf op de hoogte en volg Céline

09 Juli 2011 | Brazilië, Capim Grosso

Ja, ik moet het toegeven. Ik ben verliefd. Wil hem niet achterlaten maar hij is niet het type dat een serieuze verbintenis aan kan gaan. Niet omdat de liefde niet wederzijds is ( hoop ik) maar omdat hij meerdere verplichtingen heeft naar vele mensen toe. Ik wist nooit dat je een dergelijk gevoel kunt ontwikkelen voor een ongrijpbaar object. Althans, ik zag ooit een docu waarin meerdere personen verliefd waren op de Berlijnse muur dus ik had beter moeten weten. Maar goed, ja Brazilie heeft mijn hart gestolen. Iets dat weinig mensen zal verbazen. En tot groot genoegen vult hij mijn laatste dag hier met regen, serieuze buien door de spekgladde keien (straten) van Pelourinho.

Gelukkig heb ik tegen het einde van mijn reis een zinnige verklaring gevonden voor de liters regen die ik deze reis heb gezien. Mijn orisha ( goden binnen candomble)is nl. Oxumare aka de regenmaker...dus ja, de goden hebben me gezegend met een ultieme gift. Bereidt je maar vast voor mensen want deze wandelende donderwolk is vanaf morgen weer in het land!

Verder wil ik jullie laten weten dat ik de laatste maand heb doorgebracht binnen AEC-TEA zonder ook maar veel nuttigs te doen. Dit had ik volgens mij al gemeld. We kregen bezoek van uncle J, Charles oom uit de VS die in films werk. We hebben do the right thing gekeken met de cinema club en dit alles was erg gezellig. Verder is Maleña aan komen waaien, de nieuwe vrijwilliger uit Oakland, California. Een leuke meid van 25 waarmee we ( Hailey et moi) fijn hebben gedubt in de kitchen en waarmee we naar Salvador zijn gegaan deze week.

Hailey werd vanaf de eerste dag hier ziek (voedselvergiftiging) en deze trip was dus een groot succes voor haar. Maleña en ik zijn naar het Jorge Armado museum geweest, het Barra strand, hebben moqueca gegeten en veel gewandeld in de Pelo straten. En mijn laatste avond was ultiem want....we kwamen een Pagode party tegen!Met uitzicht over de zee en oude kerken van deze mooie wijk heb ik mogen genieten van een performer in veel te strakke short, glimmende benen, grote gouden ketting, gillet op blote bast en te veel spieren. Ik heb me weer mogen begeven in een club vol 15 jarige die de meest hilarische rij dansjes doen. Ja, ik eindigde zoals ik begon met mijn passie voor pagode! Verder hebben we zelfs nog wat samba gehoord dus alles was zoals het moest zijn. Afgezien van alle sissende mannen. Ik wist niet dat het kon maar het pssst wat we thuis kennen is niks vergeleken met het gesiss waarmee ze hier je aandacht proberen te trekken. Alsof je je in een slangenkuil begeeft (wat ook nog waardheid lijkt te zijn want met zulke mannen kun je maar beter op je passen letten!).

Uiteraard zal ik dit alles straks hard missen. Dus mochten jullie me zien deze week vergeet dan niet te sissen wanneer ik wegloop!

Hoop jullie allemaal snel weer te zien!Dus als alles goed komt met de federale politie op het vliegveld (ik ben nu een maand illegaal) pak ik vanavond het vliegtuig. Eers maar zien of ze me toch langer willen houden....

BJ e ate mais gente

  • 09 Juli 2011 - 17:36

    Janneke:

    Goed reis meis! Hopelijk kunnen ze je daar nu wel missen, want wij hebben al lang genoeg gewacht! Het is hoogste tijd voor explosia all the way, Lientje Style! Tot snel! Liefs xx

  • 09 Juli 2011 - 19:53

    Jolanda:

    Goede reis... en alvast... Welkom terug!

  • 09 Juli 2011 - 20:37

    Sabine:

    Goede reis wombatski, ik zie je snel weer! Gaan we hard bijkletsen! Ik zie uit naar al je verhalen!

  • 10 Juli 2011 - 01:24

    Naomi:

    Explosia!

  • 11 Juli 2011 - 11:55

    Laurie:

    aaahhh ik hoop niet dat je teveel liefdesverdriet hebt besides.. mijn pippinnetje klaart de dag weer op voor je! hoegaatie met men liefte hondje?? xxxxxxx

  • 11 Juli 2011 - 19:56

    Mariellevandegriendt:

    ha celine ! Bijna welkom thuis en als je een beetje beach gevoel wil kom luuk en mij opzoeken in hvh en te gek hoor zon reis.gr.marielle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Céline

Actief sinds 23 Nov. 2010
Verslag gelezen: 705
Totaal aantal bezoekers 60955

Voorgaande reizen:

26 September 2014 - 08 Maart 2015

Mediterraanse Maandagen

19 Februari 2014 - 28 April 2014

In to Africa

14 April 2013 - 01 Oktober 2013

Merhaba!

09 December 2010 - 10 Juli 2011

An Brazillian adventure

Landen bezocht: