Ho ho ho eens even! - Reisverslag uit Messina, Italië van Céline H. - WaarBenJij.nu Ho ho ho eens even! - Reisverslag uit Messina, Italië van Céline H. - WaarBenJij.nu

Ho ho ho eens even!

Blijf op de hoogte en volg Céline

25 December 2014 | Italië, Messina

Vandaag is het dus zover.
Kerstmis en alles.

Niet dat het wat uitmaakt want werken doen we toch.
Dus op eerste kerstdag mocht ik de Etna bezoeken. Wat op zich geen slechte tijdsbesteding is.
Ook het stuk pizza dat ik als kerstlunch had aangeschaft was de moeite waard.
Hoe dan ook, nu gewoon even een kort berichtje.
Het is me eindelijk gelukt het internet op te komen en de verslagen te plaatsen. Excuses voor het lange wachten maar dan heb je er wel meteen vier!

Gister hebben we kerst gevierd met kadootjes, éénmaal met het excursie team en in de kabine/kajuit met degene voor wie we ook meerdere dingen wilde kopen. Niet dat kerst daarom gaat maar het gaat er wel om dat je bent met degene die er toe doen en zodoende hadden we bedacht dat we elkaar de moeite waard vonden!

Het kerstdiner aan boord bestaat uit een iets ander buffet dan normaal met extra wijn en champagne. Best okay...alhoewel we vandaag een kerstmenu zagen van een restaurant op de Etna en toen bedachten dat we toch wel weer erg veel behoefte hadden om thuis te zijn.

Verder gaan Loes en ik vanavond nog even kerst vieren met onze acrobaten en dan zijn deze dagen ook weer voorbij. Volgende cruise het nieuwe jaar inluiden en daarna weer rustig aftellen naar begin maart.

Alles aan boord gaat verder goed. Het team heeft een nieuwe manager waar ik mee begonnen was tijdens mijn eerste contract. Een bekend gezicht. Mr Bong heeft meedgedaan met de crew talent show en niet gewonnen maar bracht wel een originele versie van 'my way'ten gehore toen hij geheel de tekst op zijn eigen manier vergat.
Toen ik hem achteraf bedankte voor zijn spectaculaire performance was hij vol van schaamte en super aandoenlijk zoals altijd.
Nu blijft het dus voorlopig bij de serenades achter de bar.

Een kerstfeestje heeft de 24e al plaats gevonden en de kerst outfit is weer terug in de kast.

Verder wordt er wel eens wat georganiseerd voor de crew en worden ook de feestdagen gevierd. Zo was er de afgelopen cruise een Balinese viering van een soort nieuwe jaars inluiding ( voor zover ik het begrepen heb). Hierbij zat een hele zaal vol met mooi uitgedoste mensen, allemaal zo traditioneel gekleed als maar kan. De omgeving aangekleed met bloemenpracht en zelfgemaakte decoratie. En er werd gedanst alleen dat was al na 01.00 snachts en heb ik gemist.
Hoe dan ook ik vind het mooi weer wat nieuws mee te krijgen van mijn collega's op deze manier.

Voor vandaag wil ik nog even snel iedereen een mooi feestje toe wensen. Weet dat ik echt wel aan jullie denk. En geniet van elke dag.

Mocht ik niet in staat zijn wat te plaatsen voor het eind van het jaar dan wens ik jullie nu alvast een prachtig 2015..gevuld met nieuwe avonturen en geen enkel saai moment. Pas goed op elkaar en vergeet niet te ontspannen.

Veel liefs


  • 27 December 2014 - 14:35

    MIA:

    Lieve Pien! Jij ook een goed 2015 van ons allemaal van de grindweg. Bedankt voor je leuke verslagen. Geniet er nog even 2 maanden van en dan zien wij je weer. Het lukt je!!!xxxx

  • 27 December 2014 - 15:25

    "Tante" Els:



    Ha die celine,

    Je hebt echt schrijverstalent, wat een leuke verhalen, jij maakt toch wel leuke dingen mee, ondanks dat je erg veel water ziet onderweg. Maar meisje ik denk nog twee maanden en dan zit het er weer op. Vermaak je tot die tijd, ondanks de vele werkuren per dag.
    Groetjes van ons.

  • 27 December 2014 - 16:14

    Rob En Carolien:

    Wederom genoten van je verhalen, je kunt er echt iets mee gaan doen met dit talent. Goede vaart een behouden thuiskomst en vooral nog veel plezier.

  • 27 December 2014 - 22:35

    Wally:

    Yo kleine,
    Wist niet dat je op een boot zit van mijn ouwe werkgever.
    Maar ik zit weer te lachen hoe je alles verwoord.
    Precies zoals ik je ken.
    Alvast een fijne jaarwisseling en tot horens.
    Laterz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Messina

Céline

Actief sinds 23 Nov. 2010
Verslag gelezen: 2156
Totaal aantal bezoekers 60966

Voorgaande reizen:

26 September 2014 - 08 Maart 2015

Mediterraanse Maandagen

19 Februari 2014 - 28 April 2014

In to Africa

14 April 2013 - 01 Oktober 2013

Merhaba!

09 December 2010 - 10 Juli 2011

An Brazillian adventure

Landen bezocht: