Samba, zon, zee en Salvador - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Céline H. - WaarBenJij.nu Samba, zon, zee en Salvador - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Céline H. - WaarBenJij.nu

Samba, zon, zee en Salvador

Door: Céline

Blijf op de hoogte en volg Céline

26 Februari 2011 | Brazilië, Salvador

Els, aslnog van harte gefeliciteerd. Veels te laat uiteraard maar wel gemeend :)

Jawel, het carnaval komt eraan dus ik ben alvast richting Salvador gereisd.
Gister ben ik vertrokken vanuit Capim Grosso met Lucas en zijn paps. Zijn paps hebben we afgezet in Feira de Santana, een grote stad in de buurt van Salvador. Daarna zijn we doorgereden naar de party place to be, de komende weken. Lucas heeft me afgezet bij het appartement dat Ryan en zijn vrienden huren. Grappig genoeg is dit appartement precies tegenover het appartement waar ik vorige keer verbleef. Helaas is het gelegen op de 20e verdieping aan zeezijde dus ben ik genoodzaakt elke dag naar de zee en het eiland aan de overkant te moeten staren. Zucht!Samen met de boys zal ik hier ongeveer een week of wat verblijven. Nu zitten we er met z'n 5 en maar tijdens carnaval ( wat volgende week begint) zal dit oplopen tot 11 mensen. Ik ben benieuwd...

Gisteravond zijn we naar een soort preparty geweest voor carnaval in Barra. Dit was een straatfeestje en best okay als ik geen hoofdpijn had.
Dus ik en Ryan zijn rond 0.30 uur weggegaan. Het gaf ons wel een goede indruk van hoe heerlijk benauwend het carnaval zal zijn. Want we konden ons lekker langs alle mensen een weg naar buiten dringen en uiteraard waren er ook wat opstootjes. Dit schijnt vaker te gebeuren als mensen veel drinken. Dus toen kregen we direct te zien hoe snel je elkaar kwijt kunt raken in een uiteenstuivende menigte en Ryan kreeg ook direct een stuk of 10 handen in zijn zakken die wat geld uit het evenementje wilde slaan.
Maar goed, het was nog niks vergeleken met het echte werk.

Van de week ga ik nogmaals voor de visumverlenging en wellicht voor nog wat culturele/toeristische attracties. Vanaf de 3e is het carnaval pas echt aan dus dan kan er geen sprake meer zijn van plannen of nuttige zaken.

Mijn gips heb ik er zelf afgehaald nadat we, weer, naar 4 plekken zijn geweest in Capim Grosso om het eraf te halen. Iedereen zei dat ik het zelf moest doen. Maar toen we vroegen of het mogelijk was om mijn pink te laten spalken was er niemand die dit kon doen!Op 4 plekken was er geen zuster/dokter die hiertoe in staat was. Wel zeiden ze allemaal dat ik naar de dokter moest gaan aankomende donderdag en dat ik een nieuwe xray moest maken. Niet dus! En toen ik vroeg om een stokje om het dan maar zelf te spalken hadden ze dit ook niet. Dit heeft mij op het punt gebracht dat ik zeg:LAAT MAAR ZITTEN!Ik doe het of zelf of helemaal niet en gun mijn pinkie gewoon de vrijheid...
Vind het alleen een beetje jammer dat ze dit te letterlijk neemt en nog steeds ver afstaat van de rest van mijn vingers, alsof ze echt weg probeert te komen.

Ach,wat is mooier dat een fysieke souvernir voor life zeg ik dan!

Ate mais gentes

  • 26 Februari 2011 - 16:09

    La Mamma:

    anders plak je hem gewoon met pleister aan je ringvinger..!
    heel veel plezier met het grote evenement, kus

  • 26 Februari 2011 - 16:11

    Wim:

    Celine, je kan je pink aan je ringvinger tapen, gewoon met een paar pleisters. Veelplezier met het carnaval. Wim

  • 26 Februari 2011 - 18:09

    Naomi:

    Goedzo Cé, niks fijner dan disabled terugkomen van je grote reis!
    Heeeel veel plezier bij het carnaval, ben enorm jaloers, wij moeten het hier maar doen met de hoempa-pa in Breda!
    Dikke Kus

  • 26 Februari 2011 - 22:51

    Quirien:

    Ha ce,
    heel veel plezier, en....ga je verkleed B-) haha.
    Succes met je pinkie....
    X quir en mark

  • 27 Februari 2011 - 14:14

    Daisy D:

    Oi querida!

    Je viert strax gewoon carnaval in Brasil!!
    Geniet ervan meid en wees aub voorzichtig.

    Groetjes aan Gigi...

    Beijo

  • 06 Maart 2011 - 16:38

    Marise:

    Hoi Pien,

    nou veel plezier met carnaval en houd je pink bij je! Wij gaan hollands carnavallen in Ahoy, vanavond bij Usher!!! (ja, we mogen nog mee met the girls...)
    Heel veel groetjes and take care!
    Marise.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Céline

Actief sinds 23 Nov. 2010
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 61012

Voorgaande reizen:

26 September 2014 - 08 Maart 2015

Mediterraanse Maandagen

19 Februari 2014 - 28 April 2014

In to Africa

14 April 2013 - 01 Oktober 2013

Merhaba!

09 December 2010 - 10 Juli 2011

An Brazillian adventure

Landen bezocht: