Dansen tijdens lesuren - Reisverslag uit Capim Grosso, Brazilië van Céline H. - WaarBenJij.nu Dansen tijdens lesuren - Reisverslag uit Capim Grosso, Brazilië van Céline H. - WaarBenJij.nu

Dansen tijdens lesuren

Door: Céline

Blijf op de hoogte en volg Céline

08 Januari 2011 | Brazilië, Capim Grosso

Eerst weer even een collectief privé berichtje; lieve Cin van harte gefeliciteerd. We zullen het maar niet meer over leeftijd hebben maar houden het er gewoon op dat dit een feestdag is om jouw bestaan te vieren simpelweg omdat je een geweldig mens bent. Daar heeft dat jaartje extra niks mee te maken ;)
Hoop dat je een leuke tijd hebt dikke X

Inmiddels ben ik niet meer alleen met Jon in het huis. Afgelopen woensdag kwamen de ´Amerikaanse´ bezoekers aan: Elisabetta en Kanika. Elisabetta is eigelijk half Amerikaan en half Italiaans en woont op het moment in Mexico. Kanika studeert en woont in Washington. Ze kwamen langs voor 2 dagen omdat Kanika een jongen kende die hier ook vrijwilligerswerk had gedaan en ze waren geintreseerd in het project. We hebben ze het één en ander verteld over de projecten maar helaas konden we dit niet in praktijk laten zien. Wel hebben we ze een rondleiding gegeven door het prachtige Capim Grosso. En ik heb eindelijk in het ´Japanse´ restaurant géén sushi kunnen eten.
We hebben deze dames vlinders laten schilderen, op de muur in het klaslokaal. Ik heb ze ingezet tijdens mijn les met Lo, om haar conversatie skills een boost te geven. En toen kwam Gio, mijn capoeira leraar, langs waardoor deze ´privé´ les veranderde in een wirwar van dans/capoeira/engelse small talk.
En dat vond ik alleen maar geweldig.

Uiteraard zijn de dames ook ingezet om aardig wat mango´s te verwerken voor de verse mango sap en mango ijs en mango whatever. Echt, die boom blijft ze gooien alsof ze gratis zijn! Dus mocht er iemand een zware behoefte hebben aan mango´s; koop een vliegticket en kom je jaarvoorraad hier ophalen.

Gisterochtend hebben Olga, Dani en ik de dames op de bus gezet. En
gisteravond stond ik daar weer, dit keer met Aija en Dani. Dit keer om 3 lange, blonde, Finse ladies te verwelkomen. En op Amber´s verzoek zal ik vertellen hoe ze heten ( als ik het goed heb onthouden): Kaisa, Iida en Paula. Deze Finse dames zijn lopen hier trouwens stage dus dat is net even een andere insteek. Maar ze zullen ook gewoon de lessen geven.

Aija vertelde me dat in januari nog 2 heren zullen arriveren. Over twee weken komt een Australische jongen voor een maand langs en een week daarna krijgen we er nóg een Amerikaanse Jon bij. Dus ik maak me klaar voor de testosteron shock.
Dit is alles voor nu want ik moet aanschuiven bij het orientatie ontbijt!

Oh Pap, ik heb je kaart ontvangen. Bedankt daarvoor. En ook voor de rest van jullie geldt dus; post komt hier blijkbaar wel aan ( maar voel je niet verplicht ;) en internet is natuurlijk sneller).

Ik zou jullie allemaal graag een kaartje sturen maar ze verkopen hier geen kaarten. En daarbij is Nederland niet te vinden in postkantoor systeem..te grappig.
Dus na mijn volgende trip naar -?- zal ik even wat kaartjes inslaan.

Até mais

PS1. Ik wil jullie allemaal even laten weten dat ik alle reacties zeer op prijs stel en blij ben dat jullie me op de hoogte houden van het reilen en zeilen aan de andere kant van de oceaan!

PS2. Aangaande mijn taallessen: Nu de Finse meiden er zijn merk ik pas hoeveel Portugees ik eigenlijk al begrijp en ken.Daarbij noemt Olga me elke les haar beste leerling dus ik dat ik hoop dat ik hier toch wegga met voldoende kennis van deze taal om me te redden op de rest van mijn reis.

  • 08 Januari 2011 - 15:29

    Machteld:

    Lieve C, gelukkig nieuwjaar allereerst! Je klinkt al aardig ingeburgerd. Toch maak ik me zorgen, waar is je sarcaske nou? Jij bent de enige van wie ik sarcasme kan hebben, en snap. Humor is je wapen, dus laat die mensen daar je niet ontwapenen please. Ik zie je graag weer terug,hihi. Kan je trouwens eens uitleggen wat je nou aan goede werken doet daar,heb die entry even gemist. Lesgeven, en mangojam (voor wie?) LIEFS EN MIS JE SUPER!Xx oh en ik ga vrijwilligeren bij het internationaal filmfestival. Bij wijze van update. X

  • 08 Januari 2011 - 17:10

    Germaine:

    Hoi Celine,

    Hierbij wens ik je alsnog een Gelukkig Nieuwjaar toe! Ik heb je verslagen gelezen, hardstikke leuk! Ik schrok in het begin wel dat je je backpack kwijt was (oh,oh,oh denk ik dan als moeder....), je moet er wel koelbloedig onder blijven. Ik hoop dat je het naar je zin hebt en dat je met volle teugen geniet van wat je daar ziet, meemaakt, aan contacten opdoet en leert. Groetjes, Germaine

  • 08 Januari 2011 - 18:15

    Shielie:

    heey celintje,

    weer een tof verslag, zit er helemaal van te genieten!!
    Wat is je adres daarzo dan??
    xxx

  • 09 Januari 2011 - 13:15

    Naomi:

    Wat leuk om weer iets van je te lezen Celientje :) Ben blij dat je het nog steeds naar je zin hebt! Kan niet wachten op je volgende verhalen/avonturen!
    Oh en beter neem je die mango-boom mee naar Nederland, klinkt heeeeerlijk!
    Dansze nog!
    Kus

    P.s. wat is je adres in Brazilië? Zou je die willen mailen/faxen/facebooken?

  • 09 Januari 2011 - 15:51

    Laurieeeee:

    heyhey!
    ik zat dus ff je fotos te bekijken!! ik vind het wel zielig dat je Gigi al het harde werk laat doen! zelf zit je lekker te niksen zekrss.. zou ik ook doen ;P
    het lijkt me echt geweldig om die vlinders op de muur te schilderen! ik wou dat ik had kunnen helpen! in plaats van vlinders moet ik me helaas bezig houden met nederlands, ak, scheikunde enz... ik heb toetsweek volgende week!!! hellepieeee! moet ook nog leesdossier inleveren deze week! ik neem aan dat je weet waat een leesdossier is..ik vertel iedereen dat je superslim bent namelijk!!
    je bent een beroemdheid op mijn school voor je vrijwilligerswerk hoor!!

    xxxx

  • 10 Januari 2011 - 17:28

    Céline H.:

    Mijn adres is: AEC-TEA/Céline Heijerman
    Rua Nova Morada, 120-Bairro Novo Horizonte Capim Grosso -Bahia-Brasil CEP: 44695-000.

    Verder plan ik nog steeds een trip naar een telefoonzaak om een nummer te krijgen..ergens in de komende week.

    @ Laurie, niks zielig!Ze heeft geen koffer gedragen en was de eerste maand alleen maar bezig met het bijwerken van dr kleurtje!Kom nou, ze is niet op vakantie! Ik ben een beetje bang om een beroemdheid genoemd te worden hoor, want heb hier nog niet echt veel nuttigs uitgespookt. En voor je het weet overstijgt mijn ego mijn lengte ;) Veel succes met de toetsen, je doet het vast heel goed want da´s gewoon genetisch bepaald ;)
    X

  • 10 Januari 2011 - 19:44

    Jolanda:

    Ha Céline! 'k Heb net je moeder gesproken over haar vakantie in Indonesië. Ik vroeg natuurlijk ook naar jou en toen kreeg ik het adres van je website... Meteen alle verslagen even gelezen... Never a dull moment! Leuk om zo 'n beetje met je mee te leven. Geniet van je tijd daar en blijf schrijven! Groeten, Jolanda

  • 13 Januari 2011 - 20:08

    Amber:

    Hihi, dank voor de namen, vind kaisa wel n mooie!!! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Céline

Actief sinds 23 Nov. 2010
Verslag gelezen: 1086
Totaal aantal bezoekers 60994

Voorgaande reizen:

26 September 2014 - 08 Maart 2015

Mediterraanse Maandagen

19 Februari 2014 - 28 April 2014

In to Africa

14 April 2013 - 01 Oktober 2013

Merhaba!

09 December 2010 - 10 Juli 2011

An Brazillian adventure

Landen bezocht: