Gentes Queridas - Reisverslag uit Capim Grosso, Brazilië van Céline H. - WaarBenJij.nu Gentes Queridas - Reisverslag uit Capim Grosso, Brazilië van Céline H. - WaarBenJij.nu

Gentes Queridas

Door: Céline

Blijf op de hoogte en volg Céline

03 Januari 2011 | Brazilië, Capim Grosso

Allereerst wens ik iedereen een prachtig, waardevol, gezond en gelukkig 2011! Dat alle dromen maar uit mogen komen en dat iedereen geniet van elk moment.
Amen.

Daarnaast maak ik even van de gelegenheid gebruik om Mark alsnog van harte te feliciteren met het jaartje dat ie aan zijn lange levenslijst mag toevoegen.

Mijn nieuwe jaar is iets minder goed begonnen want hoewel ik, tot nu toe, alle voorspelde aandoeningen ( lees maagklachten) heb weten te voorkomen moet ik toch bekennen dat er iets is in Brazilië waar ik minder goed tegen kan. Dit is de ultieme mix van Caipirinha, Daquiri, Champagne en bier.
1 januari was voor mij geen mooie dag.
31 december des te meer ;)

De lichtstaafjes die ik uit Nederland mee heb gekregen waren een groot succes onder de genodigden op onze new years party.We hadden een projector opgesteld tegen de wand van het huis en konden zo genieten van een vreemd soort Braziliaanse sketch show. Dit kónden we, want niemand lette echt op. We waren te druk bezig met het maken en opdrinken van de befaamde eerder genoemde drankjes.

Rond een uur of 11 gingen Aija, Rodrigo ( haar vriend) en ik op weg naar het feest van de familie van Rodrigo´s familie. Hier hebben we het vuurwerk gezien en het nieuwe jaar ingeluid. En natuurlijk veel vlees gegeten en een foute muziekshow ( aka Braziliaanse cowboymuziek) bekeken. Althans, die show stond ook hier geprojecteerd op een muur waar niemand aandacht aan besteedde. (Niemand behalve ik want ik wil natuurlijk graag weten hoe je nou moet dansen op al die cowboy songs.)

Na deze fijne ervaring ( zonder sarcasme dit keer) gingen Aija, Rodrigo en ik weer op weg naar het Praça de Prefeitura omdat hier een optreden aan de gang was van een vrij bekende band ( waarvan de naam mij totaal niet boeit verder).
Het hele plein stond vol en bij aankomst kwamen we al de eerste, erg uitgelaten, bekende tegen genaamd Lucas. Deze jongeman heeft les gevolgd bij AEC-TEA en kan daardoor met me praten ( wat altijd leuk is).
Gelukkig was ie enthousiast genoeg om me mee te sleuren tot aan het podium en me direct in te leiden in de wereld van de ´Forro´.
Tot mijn grote opluchting ging dit erg goed ( zijn tenen zijn niet blauw of opgezet)en werd ik direct uitgemaakt voor leugenaar omdat ik ( zoals ik danste) stiekem wel een Braziliaanse leek te zijn.
Jup, ya´ll know me: as Brazilian as i wanna be!

The next morning....zullen we het maar niet over hebben. Ik kan het zo stellen: ik ben Alejandra sinds kerstdag kwijt ( dankzij harteloze Jon die haar op straat zette) maar ik had er toch nog een fikse kater bij! En ik ben daarnaast ook direct al mijn credits als´meest verantwoordelijke vrijwilliger ever´kwijt. (Hoewel ik niet zeker ben van de mate waarin ik deze al toegezegd heb gekregen.)

Gister zijn we gaan zwemmen bij een rivier, ongeveer een uurtje hiervandaan. Kelly ( een vriendin van Aija) en familie hadden daar gecampeerd en wij besloten een dagje aan te schuiven. Hier heb ik de eerste authentieke Feijoade genuttigd. Een erg zoute, goedgevulde bonenschotel.

Hoewel er nog genoeg dingen zijn die ik wil belichten ( zoals de Mango jam die ik zelf gemaakt heb bijvoorbeeld) zal ik het voor nu even hierbij laten. Ik hoop dat iedereen, unlike myself, een goede start heeft gemaakt vol van plezier!

Wat betreft de sociale vooruitzichten: Jon´s vriend uit Chicago David is hier nu voor een aantal dagen, dinsdag komen er 3 ( Amerikaanse) meiden op bezoek die geintresseerd zijn in het project en vrijdag komen de 3 Finse studenten.
Dus meer avontuur is onderweg...

Tot snel

Beijo

  • 03 Januari 2011 - 17:11

    Suus:

    Hey Celini!
    Mooie verhalen allemaal...I enjoy reading them!!
    De combinatie van Caipirinha, Daquiri, Champagne en bier klinkt fantastisch, zou willen dat ik erbij was geweest...foto's?? :)
    NOG EEN HEEL GELUKKIG NIEUWJAAR IN IEDER GEVAL!!! hoe was het om dat in de hitte te vieren?
    xx Suus

  • 03 Januari 2011 - 17:52

    Naomi:

    Celientje!
    Gelukkig, je leeft nog ;) Of in elk geval deels. Ben blij dat je het nieuwe jaar zo slecht bent begonnen, had toch jammer geweest als je al om 9u 's ochtends klaarwakker had geweest!
    Geniet nog volop van je verhalen en ik wens je nog heeeeel veel avonturen toe!
    Kus

  • 03 Januari 2011 - 18:49

    Marieke:

    Gelukkig nieuwjaar lieverd!!
    Ondanks je wens is 1 januari bij mij ook niet meegevallen ;)
    Ach komt allemaal wel weer goed vanaf de 2e toch.
    Leuk om al je verhalen te lezen, bundelen dat boek he! Veel plezier met het hopelijk steeds beter wordend weer :)
    Kus Kus

  • 03 Januari 2011 - 19:42

    Eline George:

    Schjlientje!
    gelukkige nieuwjaar!
    We vieren dat binnenkort es samen, desnoods kom ik naar Brazilië!!
    kisss***

  • 03 Januari 2011 - 20:16

    Margriet:

    Lieve Celine,

    Jij ook alle goeds voor dit nieuwe jaar. Ja, en al die gemixte drankjes door elkaar, dan is het ook niet gek dat 1 januari niet zo'n super dag was. Gaat gelukkig ook weer over.
    Kennelijk nu wel droog daar. Doe voorzichtig en geniet er van.

    groeten

  • 03 Januari 2011 - 21:58

    Simone:

    Ha lieve!

    Wat een feest. En ik ken je natuurlijk niet anders dan in grote drankvreugde, ben blij dat je goed jezelf blijft daar. Binnenkort krijg je een uitgebreide update van me.

    Denk aan je!
    X

  • 04 Januari 2011 - 08:45

    Abel:

    Mucho geluk voor 2011!!!!!! xx

  • 04 Januari 2011 - 16:27

    Newallo:

    nog de beste wensen kleine meid en dat je nogt een mooie tijd tegemoet gaat in het land van voetbal :-)

  • 04 Januari 2011 - 18:15

    Mark:

    He Ce, dankjewel! Jij ook nog een gelukkig nieuw jaar.

  • 05 Januari 2011 - 10:02

    Janine:

    de aller beste wensen voor 2011!

    Doet me goed te horen dat je je ook daar kunt misdragen!

    I love it when you mis-behave!

  • 05 Januari 2011 - 10:59

    Sheila:

    Heeey kver,

    leuk man al die verhalen!!
    Zie het ok helemaal voor me ;)
    Jij ook een Happy new Year!!!

    xxx

  • 07 Januari 2011 - 14:16

    Laurie:

    aloha!
    dat klinkt zeker alsof je een leuke oudjaarsdag had! en over nieuwjaar..no comment! anyway, ik had alle lol van de wereld! het is bij ons altijd zo gezelli in de straat met vuurwerk maar mijn ouderrs besloten om op 1 januari op vakantie naar duitsland te gaan en ik ben net terug! was heel leuk, lekker geskied en door de sneeuw gestrompeld!! daar heb jij vast geen last van??
    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Céline

Actief sinds 23 Nov. 2010
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 61015

Voorgaande reizen:

26 September 2014 - 08 Maart 2015

Mediterraanse Maandagen

19 Februari 2014 - 28 April 2014

In to Africa

14 April 2013 - 01 Oktober 2013

Merhaba!

09 December 2010 - 10 Juli 2011

An Brazillian adventure

Landen bezocht: