Feliz Natal - Reisverslag uit Capim Grosso, Brazilië van Céline H. - WaarBenJij.nu Feliz Natal - Reisverslag uit Capim Grosso, Brazilië van Céline H. - WaarBenJij.nu

Feliz Natal

Door: Céline

Blijf op de hoogte en volg Céline

25 December 2010 | Brazilië, Capim Grosso

Wim en Truus, veel plezier in Frankrijk (mocht het jullie zonder moeite lukken daar te komen). Wel jammer dat jullie nu net de 'Bûche de Noël´ missen.

Ik wil even laten weten dat ik gister mijn 2e les Capoeira heb gehad. Dit keer met de mensen die gevorderd zijn.Dus jullie begrijpen dat ik iets minder kon ´shinen´dan bij de vorige les. Gelukkig waren er ook zeer kleine kinderen bij dus ergens zat ik nog op niveau ( afgezien van hun flexibiliteit tov de mijne).
Ik kan hier kort over zijn en 2 dingen zeggen.
1. Ik ben lichamelijk toch ouder dan ik me voel.
2. Elke beweging in de hitte in 10 keer zo zwaar als een workout in Nederland.Tenminste->je zweet 10 keer zo veel en zo snel.
Dus Nien,hier waren weer een hoop ´hete´ kerels te vinden!
Het is trouwens wel ongelofelijk als je ze bezig ziet want naast dat ze ontzettend lenig en gespierd zijn kunnen die jongens ook supersnel bewegen zonder moeite.
Ondanks mijn beginnerniveau waren ze nog steeds onder de indruk van mijn vaardigheden want ze vertelden mij dat ik een toekomst als ´Capoeirista´ heb.
Met andere woorden; veel lessen volgen en ik doe in no time een dubbele flikflak en deel dodelijk schoppen uit.

Hierna ben ik ( inderdaad Mir) naar de Kerstmis gegaan in de kerk. Te gek, het hele verhaal van kerst werd uitgespeeld. Afgezien van de stal met dieren dan. Na afloop wenste iedereen elkaar een fijne kerst en kon ik lekker ´free-huggen´met de hele gemeenschap. This made me feel good!
Aija en ik werden uitgenodigd door de ´buurvrouw´ (woont een straat verder) om mee te gaan naar haar huis. Et voila; het kerstdiner inclusief kalkoen stond klaar.
Wat erg mooi was omdat ik het de hele tijd over een uitgebreid kerstdiner heb gehad met Aija terwijl we hier zelf niks aan deden. Ik geloof dat je soms inderdaad moet opletten met wat je wenst maar dit keer kwam het ons erg ten goede.Ook werden we in het gebed voor het eten direct binnen gehaald als een deel van de familie dus ik voelde me erg welkom.

Toen ik thuiskwam zat onze ´Alejandra´ ( schijnt een meisje te zijn) op het dak. Waar ze ook zat voor we weggingen. Ze had nl eindelijk geleerd hoe ze vanaf een boom het dak op kon komen maar kreeg toen accuut last van hoogtevrees. Na eerst een serenade te hebben gebracht waarin ik haar vriendelijk verzocht ´van het dak af te komen´ben ik toch maar op een stoel geklommen om haar te helpen.Als dank beet ze mijn halve vinger eraf toen ik haar d´r kerstdiner bracht. Ben toch maar blij dat ik die Rabies prik heb gehaald!

Verder geven we vanavond een kerst feestje waarbij iedereen wat ( te eten) meebrengt en gaan we daarna naar een afscheidsfeestje van een jongen die naar Duitsland op vakantie gaat. Deze jongen behoort tot de groep rockers uit het dorp ( Latino rockers cynth ;) )->de outkasts van de society. Maar wel de enige gasten die proberen Engels met je te spreken doordat ze veel Engelse muziek luisteren en video spelletjes spelen. Ik ken pas 1 a 2 jongens uit deze ´scene´,die vind ik ´awesome´.Na vanavond weet ik eindelijk wat de definitie van ´rocken´ in Capim Grosso is.
En deze zal ik dan ook zeker naleven!

Feliz Natal & Paz

Célini, Gigi & Alejandra

  • 25 December 2010 - 20:00

    Angelique:

    Hoi Celine!

    Als eerste prettige kerstdagen!
    1 is er haast voorbij en heb je verslag gelezen.
    Over de kerk en over t uitbeelden van t verhaal enz.. mooi om te lezen.
    Ik zocht op Rio de Janeiro en kwam bij jou uit.
    Mijn vraag is ben jij in de gelegenheid om een foto te maken voor ons van de Christo redentor?
    We zoeken voor morgen iemand die een foto kan maken ervan met een regionaal blaadje van die streek/plaats/land met de naam dimmelim er op en een foto met naam Inemiene erop.
    Kan jij ons helpen of weet jij iemand die dit nog kan doen voor ons.

    We hebben een opdracht om via netwerken aan de 7 wereldwonderen te komendit moet voor maandagmiddag 12 uur nederlandse tijd gelutk zijn.. we missen oa Christo redentor nog.. kan jij ons helpen???

    We hebben voorbeelden van andere plaatsen om telaten zien als je t niet zo goed snapt.

    Wil je aub reageren en mailen naar alfasci@hotmail.com

    Fijne dagen nog en sorry voor het storen!

  • 26 December 2010 - 08:28

    Naomi:

    Celientje!
    Wat een leuk verhaal, ben blij om te lezen dat je daar geniet van de kerstdagen :) Doen ze daar eigenlijk ook aan 2e kerstdag?

    Nou Cé-tje, geniet ervan, blijf uit de buurt van schuimbekkende huisdieren en parasieten en ik verheug me op je volgende verhaal!
    Xxxxx

  • 26 December 2010 - 15:10

    Familie:

    Hi een heel fijn kerstfeest in Brasil. Wij zitten met zijn allen bij Monique en Wout en horen net van je vader dat je lekker aan het genieten bent. We zijn jaloers! Maak er een leuke tijd van, we gaan je volgen. Liefs Nance

  • 27 December 2010 - 10:01

    Corstian:

    Celine! Hoop dat je een geweldige en onvergetelijke kerst hebt gevierd! Je hebt in ieder geval weer veel moois geschreven. Geniet van oud en nieuw en natuurlijk de rest van de reis inclusief capoeira! Groetjes uit het (nog steeds) koude rotterdam.

  • 27 December 2010 - 16:05

    Janine:

    Je weet wat ze zeggen over mannen die lenig, gespierd en zonder moeit snel kunnen bewegen zeggen,... dus!

    Hoop dat je fijne kerstdag(en) heb gehad. Je bent zeker in mijn gedachten geweest toen ik de 2e fles wijn open trok. Salute!

    x

  • 29 December 2010 - 14:47

    Laurieeeee:

    hey celini!
    ik moest zelf ff updaten want ik had geen van de verhalen gelezen die ja had getypt.. oops! anyway, men smoes is heel druk met school zijn enz, enz. en de manderijnen moeten op thuis! tis een hele klus als je de enige bent die ze eet!!! ik hoop dat het goed gaat met je vinger! volgens mij heeft alejandra magische krachten! eerst komt ze 2 keer binnen en daarna vliegt ze zo het dak op vanuit een boom! bij ons is een kat via een boom op ons dak gesprongen en daarna door het kleine badkamer raampje naar binnen gesprongen! gelukkig stond er niemand te douchen...pippin vond dit allemaal niet zo grappig en beslot de kat een lesje te leren! ik heb nog nooit een kat zo snel zien rennen...

    veel plezier xxxxx

  • 30 December 2010 - 11:50

    Soesma:

    hey celine!

    Ik geniet van al je verhalen! Het lijkt net alsof ik weer terug ga in de tijd..salvador..de dollemansritten met de bus..natal..Anyways ik lees dat je het naar je zin hebt en hoop dat je nog meer spannende verhalen gaat schrijven! Trouwens...mijn vriendje is weer terug in Rio :-( Dussss mocht je van plan zijn naar Rio te gaan, neem contact met hem op he! Anders mail me maar als je zijn email wil....

    xxxx

  • 31 December 2010 - 16:07

    Quirien:

    Ha lieve Cé,
    alvast de beste wensen meid!
    Dat het jaar 2011 maar al je wensen en dromen mogen laten uitkomen!
    xxx Quir

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Céline

Actief sinds 23 Nov. 2010
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 61035

Voorgaande reizen:

26 September 2014 - 08 Maart 2015

Mediterraanse Maandagen

19 Februari 2014 - 28 April 2014

In to Africa

14 April 2013 - 01 Oktober 2013

Merhaba!

09 December 2010 - 10 Juli 2011

An Brazillian adventure

Landen bezocht: