Missie mislukt - Reisverslag uit Capim Grosso, Brazilië van Céline H. - WaarBenJij.nu Missie mislukt - Reisverslag uit Capim Grosso, Brazilië van Céline H. - WaarBenJij.nu

Missie mislukt

Door: Céline

Blijf op de hoogte en volg Céline

29 Januari 2011 | Brazilië, Capim Grosso

Na de laatste update zal ik het nu iets ´korter´ houden.
Ik ben naar Salvador geweest voor een paar dagen om mijn visum te verlengen.

Na een busreis van 4 uur ( het ging snel dit keer) naar Salvador werd ik hartelijk opgevangen door Jos en Anna(ook afkomstig uit Rotterdam) degene bij wie ik mocht verblijven.

Vol goede moed ging ik de volgende dag richting vliegveld. Omdat ik had begrepen dat ik alleen daar moest zijn, bij de federale politie, om dit geintje waar te maken. Na een nieuwe busreis (met een stadsbus) waarbij ik elk strand van Salvador te zien kreeg, was ik binnen 15 minuten klaar binnen en buiten het vliegveld.Althans, binnen en buiten het kantoor van de federal politie. Ze wisten met nl uit te leggen dat ik terug moest komen in februari/maart om mijn visum echt te verlengen. Dit konden ze per direct doen maar dan zou het ook per direct ingaan. Een beetje mezelf in mijn vingers snijden leek me niet the way to go. Dus werd het teruggaan, een uurtje wachten op de bus die ook nog een uurtje duurde om in het centrum te komen.-> dit is niet bedoeld als klacht maar meer om een idee te geven over de grote van de stad ;)

Gelukkig had ik nu alle tijd om leuke dingen te doen. Jos en Anna waren hierbij zeer behulpzaam.
Maandag avond heb ik een wandeling gemaakt door de buurt met Jos.
Dinsdagmiddag, na mijn geflopte vism verhaal, hebben Anna en ik nog een poging gedaan op het strand te zitten. Helaas regende het eerder en was het vrij bewolkt. Maar toch een leuke manier om lekker uit te waaien. Dinsdagavond zijn we naar Pelourinho geweest waar het olodum was. Dit houdt in dat er op verschillende plekken in de wijk muziek wordt gemaakt. Deze muziek is zeer gevarieerd je kunt denken aan: een soort jazz/brass orkest, een meiden groep, een percussie groep met saxofonist en een mannetje met een synthersizer die zelf pagode nummers zingt. Deze laatste was wel echt de moeite waard om even voor te gaan zitten want als je denk dat het niet erger kan verrast deze man je toch nog!
Woensdag hebben we, in de ochtend, een hoop van de stad bekeken en in de middag hard geshopt.
We zijn naar het Rodin museum geweest, een prachtig gebouw met echte kopieën van het werk van Rodin. Waarschijnlijk zijn er ook wel een aantal authentieke werken bij maar ik heb niet goed opgelet welke dit waren. Vervolgens zijn we naar een fort geweest op een plek waar we mooi over de stad heen konden kijken. Deze plek herkende ik direct van de eerste keer dat ik in Salvador was omdat ik hier op het strand had gezeten met Catia. We hebben door het stadspark gewandeld en we zijn in het paleis geweest dat in pelourinho staat. Zo hier en daar heeft Jos me gewezen op de overblijfselen van de Hollandse bezetting ( die 30 jaar duurde).

Na al deze cultuur werd het tijd voor een shopping mail. Onderweg hiernaartoe werden we nog ( verre) getuigen van een overval op een winkel, dit bleek namelijk plaats te vinden toen we hierlangs reden en er was al politie en tv aanwezig. Gelukkig hadden wij ons oog gericht op andere winkels nl in shoppingmall Salvador. Een erg groot winkelcentrum waar we ons lekker hebben laten gaan bij de MACCIE DONALDJIE en waar Anna mij niet heeft beschermd tegen mezelf. Naja, dat is een beetje overdreven maar ik heb in ieder geval mijn slag kunnen slaan om een ´onesy´ ( een pakje waarbij het topje aan het broekje vastzit) te kunnen scoren. Een aankoop waarmee ik Jon erg blij zal maken. We hebben lopen dit soort kleding namelijk al een hele tijd belachelijk te maken dus nu kan ik dan eindelijk mijn hoofd hoog houden en laten zien dat dit topstuk uit de Braziliaanse mode trend best te doen is.

We zijn ook nog lekker uit eten geweest en donderdag ben ik terug gegaan nadat ik eerst wat muziek heb aangeschaft. Aangezien ik een feestje wil hebben dit weekend. Volgende week beginnen de lessen en het echte werk. Dus dit weekend hoop ik nog even stress vrij te blijven.

Bij aankomst in het huis vertelde iedereen me even hoe erg ze me gemist hadden, althans, iedereen behalve Jon want die kan niet zo goed omgaan met setimenteel gedoe ;)
En toen had ik de eer de nieuwe Jon te ontmoeten. Ook een Amerikaan. Ik besef me nu pas dat ik nog helemaal niet weet waarvandaan hij komt en dat ik dit ook niet gevraagd heb...uhm...oh well.

Goed, om het dus kort te houden: Mijn reis naar Salvador was ondanks het niet slagen van de missie toch een succes. Ik heb het erg naar mijn zin gehad en wil daarom via deze weg Jos en Anna nogmaals bedanken voor hun gastvrijheid en leuke gesprekken. Ik vond het erg fijn jullie te ontmoeten en zie jullie graag, na de aankomende prachtige maanden, terug.

Beijo




  • 29 Januari 2011 - 11:32

    Naomi:

    Celientje!
    Wat een heerlijk verhaal weer om te lezen! Je geniet daar gelukkig nog volop, is heel erg leuk om te lezen :)
    Je hand ziet er wel erg zielig (maar natuurlijk ook vreselijk stoer) uit! Ik hoop dat je de komende week lekker losgaat zodat je daarna kan beginnen met je daadwerkelijke 'missie' ;)
    Oh en laat je niet kisten door je 25e verjaardag, het komt allemaal goed ;)
    Kus

  • 29 Januari 2011 - 14:01

    Sabine:

    Heerlijk om je zo te horen! ;)
    Ik blijf je natuurlijk volgen en wil naderhand alles in persano horen!

    xx!

  • 30 Januari 2011 - 00:12

    Janine:

    aaaw, dat spalkje! Hoop dat het gauw geneest en hoop dat je je visum snel hebt! Al betekent dat dan wel dat je nog langer weg kan blijven. Ik ga eens kijken naar een eventuele reis richting jou,... dat koude winterse weer doet mijn humeur niets goed en Joost mag het duidelijk weten.

    Ik mis je Cé. Het IFFR is niet hetzelfde zonder jou, ik heb nog geen eens een poging gedaan om te gaan. Onze drie eenheid in februari valt een beetje in het niet. En een echte waardige shopping partner die jou kan evenaren is er nog niet. Oooooh zucht,. alles zou zoveel beter zijn als ik in Brasil was.

  • 01 Februari 2011 - 16:25

    Newallo:

    hey ik ben je verjaardag niet vergeten. Van harte gefeliciteerd!!! xxxxx

  • 01 Februari 2011 - 17:56

    La Mamma:

    hey liefje,
    ook via deze blog een heel gezellige verjaardag. Hopelijk geniet je ervan, ondanks je gebroken pink!xxxx

  • 01 Februari 2011 - 20:59

    Els Van Doorn :

    Ha die Celine,

    Vandaag is je verjaardag en daarmee wil ik je van harte feliciteren, heel apart
    om dit zo anders te vieren, en ik zou zo zeggen vier en geniet maar veel van alles.
    groetjes

  • 01 Februari 2011 - 20:59

    Els Van Doorn :

    Ha die Celine,

    Vandaag is je verjaardag en daarmee wil ik je van harte feliciteren, heel apart
    om dit zo anders te vieren, en ik zou zo zeggen vier en geniet maar veel van alles.
    groetjes

  • 01 Februari 2011 - 22:08

    Marise:

    hoi pientje,
    van harte gefeliciteerd met je 18e verjaardag!! Geniet van de Brazilian Birthday Cake, we komen straks wel even een stukje halen.....
    liefs,
    Marise.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Céline

Actief sinds 23 Nov. 2010
Verslag gelezen: 456
Totaal aantal bezoekers 61009

Voorgaande reizen:

26 September 2014 - 08 Maart 2015

Mediterraanse Maandagen

19 Februari 2014 - 28 April 2014

In to Africa

14 April 2013 - 01 Oktober 2013

Merhaba!

09 December 2010 - 10 Juli 2011

An Brazillian adventure

Landen bezocht: